«Να μη φύγουν οι αρχαιότητες από τη Βενιζέλου»

Feb 26th, 2013

Μακεδονία, 26.02.2013

Του Θεόφιλου Σιχλετίδη

Για τους ανθρώπους του ΣΥΡΙΖΑ στη Θεσσαλονίκη το δίλημμα «ή μετρό ή αρχαία» δεν υπάρχει σε ό,τι αφορά τη συζήτηση για το τι πρόκειται να συμβεί με τον υπό κατασκευή σταθμό του μετρό στη Βενιζέλου.

Αυτό που υπάρχει, όπως φάνηκε και στην εκδήλωση που διοργάνωσε χθες το κόμμα μαζί με τη δημοτική κίνηση «Ανοιχτή Πόλη» στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης, είναι μία ευρύτερη συμμαχία του ΣΥΡΙΖΑ με φορείς, ειδικούς επιστήμονες και απλούς πολίτες, ώστε και τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα να παραμείνουν στο σημείο όπου βρέθηκαν και τα έργα για την κατασκευή του μετρό να προχωρήσουν. Στην εκδήλωση, την οποία παρακολούθησε πολύς κόσμος, ο Τάσος Κουράκης, ο σκιώδης υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο δημοτικός σύμβουλος Τριαντάφυλλος Μηταφίδης και η Μαρία Τζώγα, από το τμήμα Τέχνης και Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ, υποστήριξαν πως στη Βενιζέλου μπορούν να συνυπάρξουν αρχαία και μετρό και κατηγόρησαν την κατασκευάστρια εταιρεία -που τελικά δεν εκπροσωπήθηκε, αν και είχε προσκληθεί- ότι θέτει μαζί με την κυβέρνηση εκβιαστικά διλήμματα. Τόνισαν πως η καλύτερη οδός είναι η… μέση (το όνομα του δρόμου που βρέθηκε κάτω από τη σημερινή Εγνατία) και όχι η αποξήλωση των ευρημάτων. Κατηγορηματικά αντίθετη με την αποξήλωση ήταν στην τοποθέτησή της η Δέσποινα Μακροπούλου, προϊσταμένη της 9ης Εφορείας, υπογραμμίζοντας πως το συγκεκριμένο τοπίο δεν μπορεί να μεταφερθεί και το πιθανότερο είναι να… πεταχτεί σε κιβώτια σε κάποια αποθήκη. «Το τοπίο που βρέθηκε βρέθηκε για πρώτη φορά και δεν πρόκειται ποτέ να βρεθεί ξανά», σημείωσε χαρακτηριστικά, καλώντας μάλιστα τους Θεσσαλονικείς να επισκεφθούν τα ευρήματα και να «περπατήσουν μέσα στην ιστορία της πόλης». Υπέρ της συνύπαρξης του μετρό με τα αρχαία τάχθηκε και ο Άρης Μέντζιος, καθηγητής βυζαντινής αρχαιολογίας στο ΑΠΘ, σημειώνοντας μάλιστα πως η κατασκευάστρια εταιρεία δεν πείθει, όταν λέει ότι αυτό δεν μπορεί να συμβεί, με δεδομένο ότι έχει κάνει πολλά λάθη τόσο στο σχεδιασμό του έργου όσο και στις ημερομηνίες παράδοσής του.

 

No comments yet.